Modellek, követendő példák a különböző szakemberek együttműködésére a sajátos nevelési igényű tanulók ellátásában
Date: 2011
Subject: szakdolgozat
fogyatékosságügy gyógypedagógia
sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelés
gyógypedagógiai intézmények együttműködés
gyógypedagógusok szakmai közérzet
fogyatékosságügy gyógypedagógia
sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelés
gyógypedagógiai intézmények együttműködés
gyógypedagógusok szakmai közérzet
Link to Library Catalogue: http://opac.elte.hu/F?func=direct&doc_number=752595
Abstract:
Dolgozatom első két részében a fogalmi meghatározások és az elméleti háttér ismertetése kerül előtérbe: leírom a sajátos nevelési igény fogalmát, a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásnak formáit, nevelési- oktatási feladatokat ellátó intézményeket, a kooperáció meghatározását, formáit, feltételeit.
A harmadik részben az együttműködést kivetítem az iskolák belső világára: azzal foglalkozom, hogy milyen tényezők befolyásolják az oktatást, milyen intézményi dokumentumokban vannak szabályozva az együttműködés keretei, és ezek milyen formában valósulnak meg a pedagógusok munkájában.