Show simple item record

Consultant
dc.contributor.advisor
Dominek, Dalma Lilla
Author
dc.contributor.author
Turcsán, Zsolt 
Availability Date
dc.date.accessioned
2017-08-23T07:48:32Z
Availability Date
dc.date.available
2017-08-23T07:48:32Z
Release
dc.date.issued
2017
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/34215
Abstract
dc.description.abstract
A szakirodalom szintetizálása során arra jutottam, hogy végig lehet követni a szabaduló szobák fejlődését, meg lehet ragadni célcsoportjait és működési mechanizmusát. Ezek alapján pedig bárki megértheti és átláthatja a szabaduló szobák különböző fajtáit. Emellett a szakirodalom és a személyes kutatásom során is arra a következtetésre jutottam, hogy a szabaduló szobáknak több módjuk és még több előnyük van, amelyeket ki lehet használni a természet- és a társadalomtudományok népszerűsítésében egyre nagyobb skálán. Dinamikus fejlődésének köszönhetően ez a szórakozási lehetőség ötvözi a technika, és az egyes szórakozási lehetőségek előnyeit és újdonságait, így képes újra és újra megújulni. Emellett a szabaduló szobákat nagyon sokféleképpen ki lehet alakítani, tehát a magyarországi és a külföldi piacon is több egymást kiegészítő szabaduló szoba is tud működni egyszerre. Számos fejlődési lehetőségük van, amely során több emberhez is eljuthat ennek az egyedi szórakozási lehetőségnek híre. Az MSc diplomamunka kutatói kérdéseire választ találtunk. A kérdések a következők voltak: 1. Milyen előnyei és hátrányai vannak egy természettudományos szabaduló szobának? 2. Tud-e az ilyen típusú szoba pozitív vagy negatív élményt okozni a játékosoknak? 3. Milyen fejlődési lehetőségei vannak a természettudományos szabaduló szobáknak? 4. Milyen korcsoportú és milyen összetételű csoportok tudják használni az ilyen típusú szabaduló szobákat? Kiderült, hogy a természettudományos szabaduló szobák előnyei összefüggnek a hozzájuk kapcsolódó pozitív élményekkel. A hátrányok esetében is ugyanezt a megfigyelést lehet tenni, vagyis a szabaduló szoba hátrányai összefüggnek a szobával kapcsolatos negatív élményekkel. Tehát az első két kutatói kérdésre a válasz egyszerre adjuk meg, hiszen a pozitív és a negatív élmények kapcsolódnak az előnyökhöz, illetve a hátrányokhoz. Tehát a kutatói kérdésekre a választ a következő táblázatban foglaltuk össze, amelynek az MSc diplomamunkához kapcsolódó kutatás során tett tapasztalataink adják az alapját.hu_HU
Language
dc.language.iso
magyarhu_HU
Title
dc.title
A szabaduló szoba, mint innovációs lehetőség a természettudományos ismeretterjesztésbenhu_HU
Language
dc.language.rfc3066
hun
Scope
dc.format.page
52hu_HU
Author
dc.contributor.inst
ELTE Természettudományi Kar Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógia Központhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
Természettudományi Kommunikáció és UNESCO Multimédiapedagógia Központhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
MSchu_HU
Keywords
dc.subject.hu
múzeumpedagógia szakirányhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
szakdolgozathu_HU
Keywords
dc.subject.hu
szabaduló szobahu_HU
Keywords
dc.subject.hu
tudománykommunikációhu_HU
Type
dc.type.type
hallgatói dolgozathu_HU
Release Date
dc.description.issuedate
2017hu_HU
Student's vocational, professional, specialization
dc.description.course
tudománykommunikáció a természettudományban MSchu_HU


Files in this item

A szabaduló szoba, mint innovációs lehetőség a természettudományos ismeretterjesztésben
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record