Keresés
11 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Összehasonlító írásvizsgálat tanulásban akadályozott és tipikus fejlődésű tanulók 3. és 4. osztályában
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2022-12-13
(2010)
Jelen munkámban, a tanulásban akadályozott (enyhe értelmi fogyatékos, a továbbiakban TA) és tipikus fejlődésű (többségi iskolába járó, TF) 3. és 4. osztályos tanulók írásteljesítményének összehasonlítására vállalkozom.
Cím: Vidéki és fővárosi nagycsoportos gyermekek spontánírásának és olvasásának összehasonlító vizsgálata
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-20
(2010)
Szakdolgozatomban bemutatom az írás- és olvasástanítás történetét és módszereit valamint az írás- és olvasás elsajátításának feltételeit. Kitérek az óvoda szerepére a kultúrtechnikák tanulásához szükséges képességek ...
Cím: Szülői kikérdezésen alapuló korai nyelvi diagnosztikai eszköz, a MacArthur-Bates Communicative Development Inventories magyar adaptációja
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-05
(2010)
A nyelvfejlődés vizsgálatára számos módszer kínálkozik. Ezek egyike a KOFA (Kommunikatív Fejlődési Adattár), mely a CDI (MacArthur-Bates Communicative Development Inventories) magyar adaptációja. Mivel a vizsgálat alapját ...
Cím: Narratív képességek vizsgálata óvodáskorú gyerekeknél
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-13
(2010)
Az óvodáskor vége a gyermeki nyelvfejlődési szempontból egy olyan szakasz, amikor nyelvi képesség megléte igen jelentős az iskolába lépés szempontjából (is). Fontos, hogy beszédében milyen lexikai, grammatikai, morfológiai, ...
Cím: Magamtól tanultam... - Az óvodáskorú gyermekek spontán írása, olvasása
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2022-12-14
(2010)
Szakdolgozatomban nagycsoportos óvodások spontán, nem formális keretek között elsajátított írásának, olvasásának jellegzetességeit szeretném feltérképezni. Munkám első részében áttekintem, hogyan alakult az írásolvasás ...
Cím: Kisiskolások olvasásvizsgálata
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-07
(2010)
Dolgozatomban kisiskolások olvasásértés vizsgálatát mutatom be, melyet 2 évfolyammal ( 3. és 4. osztályos tanulókkal) végeztem el. Lőrik József olvasásértés vizsgálatának 4 változatával dolgoztam.
Cím: Kisiskolások olvasásvizsgálata
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-07
(2010)
Jelen dolgozatomban kisiskolások olvasásértés vizsgálatát végeztem L rik József „Szó - nem szó” tesztje alapján. A vizsgálatban 3. és 4. osztályos gyermekek vettek részt, összesen 94 kisdiák. A vizsgálat során kiderül, ...
Cím: Harmadik osztályos gyermekek helyesírás fejlődése
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-05-04
(2010)
Helyesírás vizsgálata kisiskoláskorban
Cím: A nyelvi tudatosság fejlődése/fejlettsége óvodáskorban
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-13
(2010)
Az iskolai sikeres szereplés alapfeltétele, hogy a 6-7 éves gyermekek nyelvi fejlettsége, nyelvi tudatossága az életkori szintjüknek megfelelő legyen. Úgy gondoltam, hogy az összehasonlítás alapja a nem lesz; megvizsgálom, ...
Cím: A nyelvi fejlődés mutatóinak vizsgálata két óvodás csoportban
Szerző:
Dátum: 2010
Feltöltve: 2018-06-05
(2010)
A nyelvi képesség, ezen belül a beszédprodukció- és megértés képessége az ember egyik megkülönböztető, s egyben meghatározó tulajdonsága: társas érintkezés legjellemzőbb formája.
Egyenletes fejlődés esetén a biológiai, ...