Keresés
18 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Tanulásban akadályozott tanulók szociális integrációja egy többszempontú szociometriai vizsgálat tükrében - Bekapcsolódás egy longitudinális vizsgálatba
Szerző:
Dátum: 2013
Feltöltve: 2020-04-24
(2013)
Szakdolgozatomban egy konkrét osztály, két különböző időpontban elvégzett szociometriai anyagát dolgoztam fel. Vizsgáltam az enyhén értelmi fogyatékos, integráltan tanuló gyermekek helyzetét szociális beilleszkedésük ...
Cím: Nemi arányok és a rokonszenvi választások kapcsolatának vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló osztályokban
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-04-23
(2016)
Dolgozatomban enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló osztályközösségekkel foglalkoztam. Először a témához kapcsolódó szakirodalmat ismertettem. Vázoltam az integráció kérdéskörét, majd nemzetközi kitekintést tettem ...
Cím: Nem viszonzott rokonszenvi választások és a magányos helyzet alakulásának vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló közösségekben
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-04-08
(2016)
Dolgozatomban az enyhén értelmi fogyatékos tanulók iskolai beilleszkedését, elfogadását, a társas közösségben elfoglalt helyét, viszonzott és elsősorban nem viszonzott kapcsolatait vizsgálom a több szempontú szociometria ...
Cím: Nem viszonzott rokonszenvi választások és a magányos helyzet alakulásának vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló közösségekben
Szerző:
Dátum: 2015
Feltöltve: 2021-01-23
(2015)
A dolgozatom témájának kiválasztásában a szociometria iránti érdeklődésem vezetett el.
A kutatásomtól azt várom, hogy választ kapok az enyhén értelmileg akadályozott gyerekek szociális helyzetének miértjére. Valamint az ...
Cím: Különleges bánásmódót igénylő tanulók társas kapcsolatainak megismerése többségi közösségben
Szerző:
Dátum: 2018
Feltöltve: 2021-08-23
(2018)
Szakdolgozatom témájának olyan közösség megismerését választottam, ahol atipikus fejlődésű gyermekek is tanulnak.
A kutatásom helyszíne, egy vidéki, többségi általános iskola felső tagozatos osztálya.
A dolgozat célja, ...
Cím: Integrált osztályok vizsgálata a társas beilleszkedés szempontjából
Szerző:
Dátum: 2015
Feltöltve: 2020-07-29
(2015)
Dolgozatomban Szekeres Ágota kutatásának anyagát használom, mely kutatás témája az integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális integrációja, az általános iskolában.
Dolgozatomban, a továbbiakban, a ...
Cím: Enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló osztályok és gyógypedagógiai osztályok összehasonlító elemzése a szociometriai jellemzők mentén
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-04-12
(2016)
Enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló osztályok és gyógypedagógiai osztályok összehasonlító elemzése a szociometriai jellemzők mentén.
Szakdolgozati témaválasztásomban az inspirált, hogy a szakmai mellett a szociális ...
Cím: Enyhén értelmi fogyatékos tanulók integráló iskolai közösségekben, négy osztály szociometriai vizsgálata
Szerző:
Dátum: 2018
Feltöltve: 2022-01-21
(2018)
Szakdolgozatom első része szakirodalmi áttekintést tartalmaz, melyben foglalkozok az enyhén értelmi fogyatékosság definíciójával, majd az osztályozási szempontokat, illetve az integrációt mutatom be. Második része dolgozatomnak ...
Cím: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének vizsgálata integrált és speciális osztályokban
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-05-25
(2016)
Szakdolgozatomban elsősorban azt szeretném összehasonlítani, hogy az integrált, vagy a speciális közösség az
összetartóbb, előfordul-e az elszigeteltség, melyik közösségben van több kölcsönös kapcsolat, ha azonos ...
Cím: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekek iskolai közösségekben - 2 osztály változásainak nyomonkövetése szociometriai vizsgálattal 5. és 8. évfolyamon
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-05-20
(2016)
Szakdolgozatom első részében az enyhén értelmi fogyatékosság különböző definícióit mutatom be, majd az osztályozási szempontokat fejtem ki. Vizsgálatomat 5. és 8. osztályos tanulókkal végeztem.
Ezt követően az integrált ...