Témavezető dc.contributor.advisor | Barátné Hajdu, Ágnes | |
Szerző dc.contributor.author | Brém, Zsuzsanna | |
Szerző dc.contributor.author | Dubniczky, Zsolt | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2015-12-04T09:08:56Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2015-12-04T09:08:56Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2015-01-03 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/22444 | |
Kivonat dc.description.abstract | Az utóbbi bő egy évtized információs technológiai forradalma nagymértékben változtatásra késztette a könyvtárakat és átalakította az intézmények működési rendjét. Napjaink tudásalapú társadalmában csakis azok az intézmények tudják megőrizni a korábbi népszerűségüket, amelyek integrálják szolgáltatásaikba a felhasználók által kedvelt új, mára már web 2.0-vá fejlődő technológiákat. Ugyanakkor az emberek legtöbbjét valami ösztönös erő húzza vissza a természethez, és a mindennapi életük során egyre több figyelmet fordítanak környezetük megóvására és értékként kezelik az erre irányuló kezdeményezéseket. A fenntarthatóságra és a zöld szemléletre egyre nagyobb hangsúly esik, amiben, mint a társadalom egészét érintő kérdésben, a könyvtáraknak is megvan a maguk szerepe és felelőssége. Ezt az elvet valló és ezt a szellemiséget tükröző intézmények az ún. zöld könyvtárak – a XXI. század új kulturális gyűjteményei, amelyek egyrészt a szigorú környezetvédelmi szabályoknak megfelelő zöld épületminősítési előírások szerint épülnek, másrészt pedig működésükbe a fenntarthatósággal és humánökológiai szempontokkal kapcsolatos szemléletet építik be, és ezeknek az elvárásoknak kívánnak megfelelni. A 2013-ban Szingapúrban megrendezett IFLA konferencia alkalmával került sor a világ első zöld gyermekkönyvtárának a megnyitására, amely fizikai megjelenésében és szellemiségében a zöld értékek mellett kötelezte el magát. A My Tree House nevet viselő zöld intézmény azok közé tartozik, amely minden tekintetben példaértékűvé válhat azon könyvtárak előtt, amelyek idővel maguk is ezt a címet szeretnék elnyerni és viselni. De hogyan lehet zöld egy könyvtár? Tanulmányunk többek között erre keresi a választ. | hu_HU |
Nyelv dc.language.iso | magyar | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | fenntarthatóság és könyvtár | |
Kulcsszó dc.subject | szingapúri gyermekkönyvtár | |
Kulcsszó dc.subject | zöld gyermekkönyvtár | |
Kulcsszó dc.subject | My Tree House | |
Cím dc.title | Környezetbarát fenntarthatóság a könyvtárakban | hu_HU |
Terjedelem dc.format.page | 67 | hu_HU |
Szerző szervezeti egysége dc.contributor.inst | ELTE Bölcsészettudományi Kar Könyvtár- és Információtudományi Intézet | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | zöld könyvtár | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | energiafelhasználás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | hulladékgazdálkodás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | zöld könyvtári épület | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | ökológiai lábnyom | hu_HU |
Típus dc.type.type | hallgatói dolgozat | hu_HU |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2015-01-03 | hu_HU |
A hallgató szakja, szakpárja, szakiránya dc.description.course | Informatikus könyvtáros | hu_HU |